2013. július 2., kedd

Írj listát!!!

A listázás abszolút híve vagyok. Nincs rendszerezési és szervezési mániám, de szeretem az egy konkrét időszakra betervezett dolgokat, feladatokat egy helyen látni. Van jobb érzés annál, mint amikor sorra húzod ki a papírdarabra, noteszedbe felírt, teljesített, megoldott feladatokat???
Nem csak napi listát készíthetsz. Lehet éves, vagy mondjuk nyári listád is azokról a dolgokról, amelyeket el akarsz érni, meg akarsz csinálni. Például megcsinálom az alapfokú nyelvvizsgát, vagy éppen elkezdek nyelvsuliba, fotóstanfolyamra, kenyérsütés tanfolyamra járni.





A listaírás nagyon jó a hétvégékre is, amikor eleve hajlamosak vagyunk  a nagyobb lazaságra, kicsit szétfolyunk az idővel együtt. Kezdj el ezért már a hét elejétől egy listát készíteni azokról dolgokról, amelyeket hétvégén meg akarsz csinálni. Ne egyfajta stresszelésnek fogd fel ezt a dolgot! Inkább tekints rá úgy, hogy azokat a dolgokat, amelyek fontosak neked valamiért, - lelkileg, testileg, bárhogyan, szeretnéd megcsinálni, megoldani, letudni abban a két napban, amikor lesz is rá időd.
Hogy pár példát mondjak a saját hétvégi listámról, - átkenni faápolóval a kerti bútort, levendulaszüret, faliújság lefestése fehérre, petrezselyem ültetése virágos ládába. Mind olyan dolgok, amelyek nekem  fontosak voltak és egyikre sem úgy tekintettem, hogy ez kötelesség vagy feladat.
Mostanra pedig itt van előttem egy darab papírra vetve egy sor hasznos, fontos dolog, amelyek igazi tartalommal töltötték meg a hétvégémet.
Nos, milyen dolgok fognak szerepelni a te hétvégi listádon???

4 megjegyzés:

  1. Egyetértek, én is lista hívők táborát gyarapítom, imádom kihúzgálni az elvégzett feladatokat :)

    Privátban viszont nem vagyok olyan szigorú és következetes magammal mint a munkában. Otthon kifejezetten ragaszkodom a spontaneitáshoz, és hagyom hogy sodorjon magával az épp aktuális hangulat, még akkor is, ha előre tudom, hogy káosz lesz a vége, amit végül úgyis nekem kell felszámolnom, mégis úgy érzem a bennem élő gyereknek kell ez a kis "lauf", hisz belőle merítek erőt a hétköznapokhoz.

    A munkabeli listám viszont nagyon fontos része az életemnek, még neve is van: "CSATATERV" :)))

    VálaszTörlés
  2. Az igazág az, hogy mindig van aki felülírja a listámat, így csak sodródok az árral. Vannak terveim, de nem táblázom be őket. Az engem stresszel, ha nem tudom elvégezni.:-)De ha a terveimet megcsinálom, mint pl. tegnap, akkor jó érzéssel tölt el.:-)

    VálaszTörlés
  3. Nekem a listáim hajlamosak végtelen hosszúságúra nőni, és néha keresztbe is tesznek a terveimnek. De sebaj, ha nem jut idő valamire, az nem is volt olyan fontos, mint gondoltam. :o)

    Éljünk mi és a listáink! :o)

    VálaszTörlés