2013. május 13., hétfő

Hangyák vagyunk



Hangyáknak neveltek minket. Hangyák vagyunk. Nem királynők, vagy katonák, nem szárnyas hangyák, hanem  kicsi, egész nap rohangálós munkások.
A szüleink rögtön rávágnák: Mi ezzel a bajod? Hiszen a SZORGOS hangya dolgos és ügyes! 
Bizony. Reggeltől estig, megszakadásig dolgozik a nagy ügy, a nagy közösség érdekében, ahol ő a társadalom ALAPJA. Ha őszinték vagyunk, akkor inkább a hierarchia legalja. A melós, a szolgalelkű, a megszállottan másokért güriző. De jó is neki! 
Nagyon sajnálom, hogy ezt hoztuk otthonról. Nem  csak mi, ugyanúgy vonatkozik ez még a szüleinkre is, ők is ezt látták otthon annak idején. Dolgozz szerényen, alázatosan, gyorsan,  lehajtott fejjel. Ne kérdezz, ne is mondj semmit. Némán, magadban adj hálát azért, hogy van mit és hol dolgoznod. A munka nemesít. Ne álmodozz, ne áhitozz nagy dolgok iránt! Légy szerény, mint a hangya!

...

És végezetül a  hangyáról Wikipédiásan:


Munkások:
A munkások voltaképpen elsatnyult nőstények, szárnyatlanok, toruk jóval egyszerűbb szerkezetű és kisebb, mint a nőstényé, összetett szemük kisebb, pontszemeik is vagy teljesen hiányzanak, vagy egészen aprók. Ezzel szemben agyvelejük erősebben fejlett, mint az ivaros egyéneké és ennek köszönhetik szellemi képességeiknek magasabbrendűségét, úgyhogy a hangyamunkások igen sokoldalú munkát tudnak végezni. 
...
Zé, a hangya is fellázadt egyszer. 
...
Túl kevés a Zé-faktor.


3 megjegyzés:

  1. Én nem tanultam meg csendben dolgozni. Szeretettel teszem- legtöbbször-, de engem nem szeretnek,mert lázadó vagyok. Az értelmetlen, értéktelen dolgokat nem szeretem. Építeni szeretném a világot. Kevesen nem vagyunk elegek ehhez.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A szorgos hangya is építi a világot, de hogy a maga örömére -e, azt nem tudom ?!?
      Én sem tanultam meg csendesen dolgozni, ezt viszont nem szereti a világ.

      Törlés
  2. Pont szombat reggel ültem pizsiben, egyedül még az udvaron. Néztem a földet, majd a hangyákat, akiket nem tudunk elüldözni, mióta ide költöztünk. Most már kikerüljük őket. Na, míg őket néztem, gondolkodtam...ezen is amit írtál!:-) Amúgy tanulságos volt, ahogy cipeltek valamit "haza". ...

    VálaszTörlés