2013. április 23., kedd

Van egy elméletem .... A FEJLŐDÉS

Van egy elméletem... Azt hiszem, jópár bejegyzés fog ezzel a mondattal kezdődni.

A fejlődésről azt gondoljuk, hogy előre visz, többé, jobbá válik általa valaki, aki nő, tanul, eljut egyik szintről a másikra.
Van egy elméletem, mely szerint a fejlődés sokszor a végzetet is jelenti. Sok ember, ha maradt volna addig egyszerűnek hitt, őszinte életvitelénél, talán jobb, értékesebb ember maradhatott  volna. Talán ember maradhatott volna. 
Sok esetben pont a vélt fejlődés juttat el minket oda, ahol már mások az értékek, más a fontos, a tét.
Sokszor ez pusztítja el azt, ami addig igazán számított és értékessé tett minket.



Nem csak az emberekre igaz ez a felvetés.
Ez az orchidea is elkezdett fejlődni. A hajtása körbefonta a szárát, belenőtt abba. Virágozni akart, most virágzik, -  a szárából, elvonva ezzel az erejét a léttől. Pompázik, de haldoklik. A hajtás megfojtja a törzset. Virágba borul, de a levelei elszáradnak. 
Milyen fejlődés ez?
Megérte???

6 megjegyzés:

  1. Én imádom az ilyen okfejtéseket, imádom az ilyen szinonimákat :DD

    VálaszTörlés
  2. Szeretni fogom ezt a sorozatot!
    Én azt gondolom, ha a fejlődés a maga ütemében zajlik, és a fejlődő egyén jellemben erős, akkor az pozitív lehet. Míg pl. a hirtelen jött gazdagság, tönkre teheti az életet. Ahhoz viszont, hogy egy ember jelleme erős legyen, át kell esni sok mindenen, ami szerintem megint csak a fejlődés folyamata.
    Nekem egyébként most csak annyi jutott erről eszembe, hogy ma már lassan hiába tanul az ember, szinte hátrány, hogy van több diplomája, mert hamarabb adnak egy állást egy kezdő érettségizettnek, mint egyx diplomásnak, akinek többet kellene ugyanazért a munkáért fizetni.
    Egyébként persze egyetértek, gyanítom, láttál a környezetedben ilyen esetet, az inspirált most.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, a jellem erőssége a legfontosabb! Sok negatív példát láttam már, de elég megnézni a semmiből feltűnt sztárokat is, akik nem tudnak mit kezdeni magukkal és a szemünk előtt omlanak össze. Sok a negatív példa. Talán az a legnagyobb baj, hogy túl gyors minden, mindent gyorsan és azonnal akarjuk, pedig egy házat is csak biztos alapokra lehet építeni. És hogy építettek házat a szüleink? Ősszel lerakták az alapot, hagyták pihenni, teret hagytak a természetnek, időjárásnak, hogy eddze meg azt, aztán építkeztek tovább. Ennek ez a természetes üteme.

      Törlés
  3. Érdekes...:-)
    Várom a folytatást!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lesz folytatás. Sokat vagyok úton, vezetés közben jókat lehet elmélkedni, meg hajnalonként is :-)

      Törlés