2013. április 18., csütörtök

Helyi termelőtől???

Gondolkodom egy ideje azon, hogy kitől is tudnék helyben például zöldséget vásárolni, merthogy az biztosan olcsóbb lenne, helyi termelőt támogatnék és tudnám, honnét van.
Igen ám, de mivel helyi a gazda, tudom, - hallottam,  hogy mennyit búgatta esténként a permetezőjét! Most akkor ezzel én mennyire teszek jót magunknak???
Tudom, a szupermarketben árult import uborka vagy paradicsom sem a símogatástól olyan, amilyen.
De akkor se kampányolnék azzal, hogy a helyi vegyeszermentes. Talán az igen, amit Juliska néni meg Sanyi bácsi elad a kiskertjéből, de ilyet egyre nehezebb találni.
Ti merre indultok, ha nem magatok termeltek?

8 megjegyzés:

  1. Ilyenkor mondom, tényleg arany ember az enyém- háziszárnyas, nyúl, zöldség, ilyesmik megvannak az udvaron-kertben...nehéz valódit találni- a fóliaházasok vegyszereznek, mert különben nem terem meg, és még magyarázkodnak is hozzá, a helyi családoknak éppen annyi terem, amennyire szükségük van. Szinte naponta elmondjuk, hogy lassan tényleg csak abban bízhatunk, amit mi magunk termelünk meg, vagy legalábbis megbízható ismerősünk :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez bizony így van. Nagy kincs a saját termés.

      Törlés
  2. ez bizony tényleg így van... amit tudunk, mi is magunknak - és sokmindent kapunk ismerősöktől a faluból (a kéne egy vödör mosópor, de csak paprikát tudok adni érte-módszer nálunk még működik.. jó sok paprika jár érte, de az pont elég szokott lenni télre, meg befőzéshez...) ma már a piac sem megbízható.. Egyébként nagyon meglepődtem a héten a Tescóban, mert nagyon finom paradicsomillata volt a paradicsomnak. na, ilyet még nem láttam náluk. jó lenne, ha a minőségibb élelmiszerek felé fordulnának ők is...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én tegnap vettem a Tescoban (nálunk Szlovákiában) akciós paradicsomot, paprikát és uborkát. Mind nagyon finom, a paradicsom sem volt a szokásos gumi állagú.

      Törlés
  3. Én hol itt, hol ott! Van a piacon egy hely ahol venni szoktam, mert ők helyi, bár gyanítom, ők is permeteznek. De a nagyboltban is megveszem, ha úgy látom minőségi, és itt nem a külsőre gondolok! Amit soha nem veszek mert csak egyszer vettem, az a fokhagyma,ami kínai....

    Bárcsak tudna az ember annyit termelni ami a családnak elég lenne!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én fokhagymából csak magyar, szlovák, cseh termést veszek, mert pl a spanyol is sokkal gyengébb szerintem.
      Egyszer vettem magyar színekbe csomagolt fokhagymát, láttam is rajta, hogy Magyarország, majd otthon vettem észre, hogy:
      származási hely: Kína
      csomagolva: Magyarországon!!!
      NO COMMENT...

      Törlés
    2. Én olasszal voltam így! Akkor láttam, hogy csomagolta xy és teremőhely Kína! Én próbálom mindig figyelni, mi honnan van! De így is néha belefutok dolgokba...
      Faluhelyen biztos jobban mennek a ezek a helyi termelőktől venni. Városban nehezebb!

      Törlés
    3. Ilyenkor szégyenlem magam, amiért 11árnyi területen csak fák, bokrok és fű van :-(

      Törlés