2013. március 30., szombat

Húsvéti répatorta

Életem első répatortája, stílszerűen Húsvét alkalmából.
Az eredeti recept ITT található, ezt módosítottam és egészítettem ki egy kicsit. Köszönet érte Júliának:-)




Hozzávalók: 25 dkg liszt, 5dkg darált dió ( ez helyettesíthető 5dkg liszttel is), 30 dkg reszelt répa, 1,5 deci olaj, 25 dkg porcukor, 1 citrom reszelt héja, 1 sütőpor.

A krémhez: 1 doboz krémsajt vagy mascarpone, 1  tejszín, habfix, ízlés szerint porcukor és reszelt citromhéj, esetleg citrom aroma.

A cukrot, a tojás sárgáját és az olajat összekevertem, hozzáadtam a reszelt répához és a reszelt citromhéjhoz. Ezután belekerült  a liszt és a sütőpor, majd a masszát jól összekevertem. A habbá vert tojásfehérjét hozzáadtam a tésztához, majd kivajazott kuglóf formában 45 percig sütöttem 170 fokon.

A tortát leöntöttem étcsoki, kevés olaj és citromaroma keverékével, amit vízgőz felett készítettem el.

Minden szelet kap egy kis citromos krémet is. 

Utóhang: én nagyon szeretem a répatortát, a férjem viszont mégcsak meg sem volt hajlandó kóstolni soha sem. Na, ebből evett és ízlett neki, ahogy Eszternek is, aki már két szeletet leküldött:-)

Kellemes ünnepeket kívánunk mindenkinek, mára kicsit enyhébb időnk is lett.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése