2013. február 18., hétfő

Bábszínházban jártunk - programajánló

Egy hete  a Vaskakas Bábszínházban jártunk Győrben. Őszinte leszek - azért szerettem volna elmenni, hogy Eszter lásson valami mást is a mozi és a színház után. Azt, hogy az előadás végül nekem lesz nagyobb élmény, nem is sejtettem.
A Csillagszedő Márió című előadásra vásároltunk jegyet. Nagyjából fél órával az előadás előtt érkeztünk meg a színházba, amely kívülről és belülről is rögtön megfogott minket. Meglepetésemre, a Vaskakasban nagyon előrelátóak  - amíg az előadás elkezdődik, kedves animátorok kíséretében játszhatnak a gyerekek  egyszerű, de kreatív játékokat. Nálam tíz pont, nem volt: Anya, mikor kezdődik mááááár????
 
 
 
 
Az előadás számomra lenyűgöző volt, Eszternek pedig hangos. Tanulság? Hátrább kell ültetnem őt legközelebb, mert a színpadtól pár méterre ült, feküdt egy babzsákfotelben.
A tartalomról röviden: ovis gyerekek szemén keresztül láthatjuk, hogyan esnek szerelembe, vívnak meg egymás között, alakítják helyüket a csoportban. Két kis manó családját követve megláthatjuk, hogy éli meg egy ovis gyerek a szülők különválását, vagy az imádott nagypapa halálát. Az előadás aktív szereplői a színészek is, az aranyos, egyedi bábok mellett.
Számomra ez is sokk volt, mert én eddig csak hagyományos bábelőadást láttam.
Be kell hogy valljam, napokig csak az ott átélt élményeken járt az agyam. Azon, ahogy a fent leírtakat bemutatták nekünk. Úgy látszik, már elfelejtettem, hogyan éltem meg ezeket a dolgokat én, annak idején.
Ajánlani tudom a Vaskakast mindenkinek. Ahogy látom, készül előadás felnőttek részére is.Menjetek el, sokkolódjatok ti is, a szó pozitív értelmében.
 
 
 
Kép innen: www.vaskakas.hu
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése