2012. szeptember 8., szombat

Nyolc, tele a polc

Nyolc, tele a polc. De nem nyolc, hanem:
♥ 30 üveg őszibarackkompóttal
♥ 35 üveg uborkával
♥ 14 üveg körtével
 
 
 
Mindegyik saját termés otthonról (tőlünk és anyuéktól).
Hagyományos módon készültek. A gyümölcsöket meghámozva felkockáztam, praktikusabb ez így egy kisgyerek számára. A körtéhez tettem egy szelet citromot és egy kis citromfüvet is. A rájuk öntött szirupba is került egy kis citromfű.
 
Találunk még helyet lecsónak, paprikának és szőlőnek is.
Lekvár nem készült az idén, mert még a múlt éviből is maradt 6-7 nagy üveggel.
Tudom, hogy sokan készítenek otthon kompótot, lekvárt, savanyúságokat. Viszont nagyon sokan nem. Pont nekik szeretném üzenni, hogy olyan ízeket az üzletek kínálatában soha nem fognak találni, mint otthon. Az a munka, amelyet áldoznunk kell a befőzésre, szerintem egyáltalán nem vészes. Ráadásul van ebben a munkában egy olyan jó érzés is, hogy valami finomat alkottam és meg tudtam őrizni a nyár ízeit, egészen a következő termésig.

4 megjegyzés:

  1. Hát te sem unatkoztál, ahogy értek a befőzni valók.:) Nekem még vissza van a körte, de a többi várja, hogy télen a család többi tagja rájárjon. Én nem szeretem az eltett dolgokat, kivéve a savanyúságot. Én elvagyok egy üveg lekvárral egy évig és egy befőttel is. :) A gyümölcsöket frissen szeretem, de a kisfiam és a férjem szereti a befőttet nagyon.

    VálaszTörlés
  2. Nálunk is ők a fő fogyasztók. Amit viszont nagyon szeretek, az a ledarált piros paprika, amit elteszünk télire és szerintem vajas kenyérre ez a lehető legfinomabb dolog!!!

    VálaszTörlés
  3. Rengeteg dolgot főztem be én is, a kertemben megtermett zöldség, gyümölcsből,különleges élvezet számomra az efféle ténykedés,vagy tényleg alkotás? Imádom nézegetni a megtelt gyönyörűséges polcokat a kamrában. S palacsintasütésnél csak leemelek egy sárgabaracklekváros üveget,majd kinyitok egy bodza, málna vagy szederszörpöt...

    VálaszTörlés
  4. Pontosan, ahogy írod! Tegnap én is leemeltem a polcról egy üveg baracklekvárt, majd megkentem vele a szívecskeforma amerikai palacsintát. SIkere volt a lányomnál. Jó érzés azt enni, amit mi készítettünk.

    VálaszTörlés