2012. szeptember 30., vasárnap

Hány fajta krumplipürét készítetek?

Nálunk az egyik  legkedveltebb köret a krumplipüré.
 
Két félét szoktam készíteni.
Az egyik a vajas krumplipüré, amelyet talán a legtöbben ismernek. A főtt és széttört krumplihoz sót, vajat, tejet adok, majd habosra keverem.
Néha szoktam tejszínnel is gazdagítani.
 
A másik a rozmaringos krumplipüré, mikor is a burgonya főzővizébe belekerül két ág rozmaring, kellemes ízt adva ezzel a krumplinak. A többi hozzávaló azonos az előbbiekben leírtakkal.
 
Készítettem már szerecsendióval ízesítettet is, de az nem lesz a kedvencem.
 
Olvastam már répával, zellerrel, almával dúsítot krumplipüréről is, ezeket viszont még nem próbáltam, viszont a kecskesajtos az nagyon ízlett.
 
Ti melyiket készítítek otthon? Mi a kedvenc?



4 megjegyzés:

  1. Mi a hagyományosat, amit te is készíteszt az is szoktunk, de a nagy kedvenc az almás. Ősszel sokszor készítem, rozmaringgal és sütőtökkel, izgalmas nagyon, már aki szereti a sütőtököt.Gyerekkoromban, meg mikor ünnepnap volt akkor főtt tojással dúsítottuk!

    VálaszTörlés
  2. érdekes, nálunk annyira nem megy a krumplipüré. Néha megrendeli a férfi, de akkor is a hagyományosat - egyáltalán nem hiányzik, hogy variáljunk rajta.... inkább a húst készítjük különféle fűszerezésekkel, és a köret a standard.

    VálaszTörlés
  3. Én sem készítem gyakran, de ettől függetlenül a kedvencem. Néha jó variálni, sose tudhatja az ember, mibe szeret bele :-)

    VálaszTörlés