2012. szeptember 20., csütörtök

Állítólag...

Állítóag valamerre a világban már indítottak olyan képzést, foglalkozást, ahol a Facebookon felnőtt gyerekeket tanítják meg arra, hogyan tartsanak szemkontaktust, értelmezzék az érintéseket, érzelmeket, hogyan legyenek képesek valódi  emberekkel kapcsolatot tartani, építeni.
Hihetetlen, hogy mekkora hatással vannak a közösségi oldalak a gyerekek fejlődésére! Pár év elég arra, hogy egy generáció elfelejtsen valódi kapcsolatokban élni???
Kedvelem a Facebookot, de 32 évesen azért tartom értékesnek, mert sok olyan, számomra fontos és kedves emberrel is kapcsolatban tudok lenni, akiket messzebbre sodort a sors tőlem.
Viszont a mai tizenéves generáció máshogy használja és értelmezi a FB-t. Most éppen ide megyek, ebben a discoban vagyok, jaj de unatkozom. Mindegyik állapotot gyakran láthatjuk.   Az ember még magányában is tud komunikálni a világgal, felír valamit, valaki talán reagál rá és máris megszűnt az unalom, az egyedüllét.  Helyettesítheti mindez a valódi kapcsolatokat?
Neked hány barátod van? Gyakori kérdés. Ezer. Ezer emberrel barátságban lenni nem lehet. A barátságra, vagy egy  igazi kapcsolatra  idő kell, energiaráfordítás. A tudósok szerint kb 150 emberrel tudunk / vagyunk képesek valódi kapcsolatot fenntartani.
Kizárni a virtuális világot a saját és főleg gyerekeink életéből nem lehet és talán nem is kell. Egyre nagyobb szerepe lesz a jövőben. Hiszek viszont abban, hogy ha valaki  a valós életben megkapja azokat az érzelmeket, kapcsolatokat, amelyekre szüksége van, akkor nem fog kelleni szakemberekkel megtaníttatni arra, hogyan ölelje meg azt, aki számára fontos és nézzen szeretettel a szemébe.

2 megjegyzés:

  1. Én már érintett vagyok ez ügyben. Mesi fb-zik,nekem nincs, és nem is szeretnék, mert az elöző közösségi oldalon is akkorát csalódtam, mikor a régi osztálytársamnak, akinek nagyon megörültem, még felém sem lököt egy "he"-t!:-(Akkor töröltem magam onnan.
    És tudod mi a legrosszabb ezen a fb-on? Hogy személytelenül beszélgetnek, olyanokat mondanak egymásnak, hogy élőben nem mernék, nem is tudnak beszélgetni, barátkozni. Én minden nap mondom Mesinek,hogy így nem lehet barátkozni, mostanában látom rajta, kezdi megérteni. De akivel nem foglalkoznak? Este 10-kor is hétköznap, szinte az összes osztálytársa fent van a fb-on.:-(

    VálaszTörlés
  2. Igen, ott mindenki erősebb, bátrabb, bevállalósabb. Sokszor kell őket figyelmeztetni, hogy ez egy virtuális tér és kapcsolat, máshogyan működik mint a valóság, de ami a legfontosabb, hogy nem helyettesítheti azt.

    VálaszTörlés