2012. augusztus 20., hétfő

Karamellás körtés pite

Idén rengeteg a körte, ezért most jöjjön egy körtés finomság, az aktuális kedvencünk.
A tésztához kell 125 gramm vaj, 200 gramm liszt, fél csomag sütőpor, 10 dkg cukor,  egy kevés vaníliás cukor, egy tojás, egy citrom lereszelt héja. A vajat összedolgozzuk a liszttel, majd hozzáadjuk a többi hozzávalót is. A kész pitetésztát betesszük egy kis időre a hűtőbe.
Amíg a tészta egy kicsit megdermed, dolgozhatunk a körtével.



Cukrot karamelizálunk, hozzáadunk egy kis vajat, majd hozzáadjuk a felkockázott, meghámozott körtét ( én kb tíz körtéből készítettem). A körtedarabokat kb tíz percig a fortyogó karamellben hagytam, majd egy kivajazott piteformába öntöttem. A karamellás körtét ezek után betakartam a pitetésztával. Én kis darabkákat tapasztottam egymáshoz, de persze ki is lehet a tésztát sodorni és azzal lefedni a gyümölcsöt.
160 fokon 30 percig sütöttem, majd a sütőből kivéve rögtön kifordítottam a sütit, tésztájával lefelé.
Nagyon finom önmagában, vagy vaníliás fagyival kínálva is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése