2012. július 7., szombat

Csülkös bableves

Ma megint tíz - tizenegy óra tájékára kellett ebédet készíteni, mert kora reggeltől munkák folytak nálunk. A sok húsevő férfinak ideális étel a csülkös bableves, amit én így készítek:




50 dkg babot és egy 1,5 kg csülköt beáztattam előző este.  Reggel ( hajnali négykor) leöntöttem a levet, felöntöttem hideg vízzel, tettem hozzá 10 darab szemesborsot, egy kisebb fej hagymát, 4 darab fokhagymát, 6 darab babérlevelet és feltettem főni. Kb egy óra elteltével a csülköt kivettem a fazékból, a húst felkockáztam, majd visszatettem a babhoz. Visszakerült még két nagyobb darab bőr és a csont is, amelyeket a végén kivettem a levesből a babérlevéllel együtt. Másfél óra fortyogás után került a levesbe még 4 nagyobb felkarikázott répa, két fehér répa, kömény, majoránna és egy kevés chili szósz is. Újabb óra követezett, majd rántás került a levesbe. Ízlés szerint tejföllel is fogyasztható és csipetkével is gazdagítható ez a finon egytál étel. Én sütöttem hozzá egy kenyeret, nagyon finom lett.


Jó étvágyat kívánok mindenkinek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése