2012. június 20., szerda

Születésnapomra

- József Attila -
SZÜLETÉSNAPOMRA
Harminckét éves lettem én -
meglepetés e költemény
csecse
becse:
ajándék, mellyel meglepem
e kávéházi szegleten
magam
magam.
Harminckét évem elszelelt
s még havi kétszáz sose telt.
Az ám,
Hazám!
Lehettem volna oktató,
nem ily töltőtoll koptató
szegény
legény.
De nem lettem, mert Szegeden
eltanácsolt az egyetem
fura
ura.
Intelme gyorsan, nyersen ért
a „Nincsen apám” versemért,
a hont
kivont
szablyával óvta ellenem.
Ideidézi szellemem
hevét
s nevét:
„Ön, amig szóból értek én,
nem lesz tanár e féltekén” -
gagyog
s ragyog.
Ha örül Horger Antal úr,
hogy költőnk nem nyelvtant tanul,
sekély
e kéj -
Én egész népemet fogom
nem középiskolás fokon
taní-
tani!

Ma reggel ez a vers volt az első gondolatom.
 Nem tudom, miért,- de mondtam magamban újra és újra.
Pár éve leközépkorúztam a harmincasokat. Most meg ... hát,most már nem teszem.
Sosem szerettem  a születésnapomat, mindig öregedésnek éltem meg. A harminc volt az  eddigi legrosszabb. Minden tekintetben. A legrosszabb az volt, hogy összegezve az életemet, úgy gondoltam, semmi sem alakult úgy, ahogy szerettem volna. Nem feleltem meg a saját elvárásaimnak. Azt hiszem, az azóta eltelt két év hozta a legtöbb változást a gondolkodásomban. Alapvetően örök elégedetlen vagyok, viszont az elmúlt két évben megtanultam kezelni ezt a tulajdonságomat és minden nap igyekszem értékelni és becsülni a kisebb dolgokat is. Azokat, amelyeket hajlamos vagyok természetesnek venni.
Ezt megelőzően a 23-mas volt az a kor, amelyet nagyon fontosnak tartok. Akkor kellett magamra parancsolnom, hogy nagyobb legyen a türelmem, tanuljak meg kivárni dolgokat, értsem meg, hogy vannak helyzetek, pozíciók, amelyekhez meg kell érni. Nem elég az ambíció. Nagyon nehéz volt szembemenni saját magammal, de sikerült.
Kilenc év telt el azóta. Jelentem, szót fogadtam magamnak. És nem bántam meg.

4 megjegyzés:

  1. Akkor itt elsőként: Boldog Születésnapot!

    VálaszTörlés
  2. Nekem is sokszor volt ez a vers az eszembe. És azóta eltelt öt év, nem olyan rossz!:-)
    Isten Éltessen sokáig, ezen a szép napon!
    Puszi

    VálaszTörlés
  3. Boldog szülinapot!!!! Én harminc körül voltam a legboldogabb, illetve 30-32 között.:) Nekem a 40 volt szörnyűűűűűűűűű, mármint az évek száma.:)

    VálaszTörlés