2012. június 2., szombat

Curry-s sárgarépa krémleves

Ezer hasonló recept van a neten, én is ezekből indultam ki. Az ihletet eredetileg Julia Chield könyve adta, amelyben az írónő  megemlítette a sárgarépa krémlevest. Ahogy írta, a franciák sok vajon megpirítják a lereszelt répát, majd fűszerek, víz, tejszín hozzáadával készítik el a levest.
Ezt szerettem volna elkészíteni, aztán végül is ez lett belőle:
5 répát lereszeltem.
Fél póréhagymát felkarikáztam.
A hagymát, majd a répát is megpirítottam kevés  vaj és olivaolaj keverékén. A zöldségeket felöntöttem kb 3 deci vízzel, adtam hozzá curry fűszerkeveréket, sót, borsot, fokhagymát  és köménymagot.
Tettem hozzá  egy kevés bio ételízesítőt is.
Hagytam a levest fortyogni, a zöldségek puhára főttek benne. Tejszínnel és kevés liszttel behabartam, majd mixer segítségével még krémesebbé varázsoltam az állagát.
A kész levest levesgyönggyel kínáltam.



Egyszerű, gyors, olcsó és finom. Bárki el tudja készíteni, főleg ha szereti a fűszeres ízeket.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése