2012. április 14., szombat

Hagymaleves " PAR YVETTE"

Nem akarok nagyot mondani, de minimum tíz éve készülök hagymalevest főzni. Egyszer már meg is próbáltam, talán 8 éve, de az nagyon avantgarde kezdetet vett, így a szemétben landolt az egész, nem is folytattam tovább.  Hogy mi vitt rá most mégis az újabb próbálkozásra ? Talán az, hogy egy hét alatt legalább négy helyen ütköztem bele egy-egy jónak tűnő receptbe. Szombat révén, van idő a hosszadalmasabb konyhai varázslatokra is, így ma elkészült a hagymaleves "par Yvette".
Utánam az készítse el, aki nem szeret görcsösen ragaszkodni egy-egy recepthez, mert sajnos nem tudok minden alapanyag mennyiséget pontosan, rögtönözni szoktam.



Vékony karikákra felvágtam hat fej hagymát. Kb 50 gramm vajon ( pici olivaolajjal vegyítve ) átkevertem a hagymát, majd az edényt (tetejével együtt ) betettem egy órára a 200 fokos sütőbe. Ez idő alatt kb háromszor átkevertem. Mivel a hagymaleveshez kell alaplé is és nem akartam leveskockából készíteni, viszont jó lett volna valami erőteljesebb íz is a hagyma mellé, két szelet házi füstöltsonkát felkockáztam, átpirítottam, hozzádobtam egy darab bőrét is, felengedtem vízzel, pici bio ételízesítő és ezekből egy levesszerű, jó ízű alaplét készítettem.
Az egy óra elteltével kivettem a hagymát a sütőből, visszatettem a tűzhelyre, majd hozzáadtam két marék lisztet. Ezzel pár percig még pirítottam, majd a hagymát felöntöttem 1,5 deci fehér borral. A hagymás lisztes alap nagyon gyorsan felvette a bort, így szinte egy perc után  hozzáadagoltam a levest is a sonkadarabokkal ( a bőr a kutyusé lett). Hogy mennyi is lehetett? Nem mértem, de szerintem 1, esetleg 1,2 liter. Só, bors és nagyjából kész is volt a leves. Fedő nélkül hagytam még lassú tűzön,  talán fél órát főni, addigra elég jól elillant belőle a bor alkoholtartalma, csak a kellemes bor íz maradt meg.
Két száraz kiflit felvágtam, a kiflidarabokat megpirítottam, a kitálalt leves tetejére raktam  reszelt sajttal együtt.
Hát .... fantasztikus lett. Szerintem ez egy igazi ünnepi leves!

BON APPÉTIT!!!

2 megjegyzés:

  1. Hagymalevest szoktam én is készíteni. Bár az enyém nem ennyire macerás:-) A recept szerint nem kell, de én a végén le szoktam turmixolni krémlevesnek. Azt sokkal jobban szeretjük és még a kislányom is megeszi úgy.
    Szóval én úgy csinálom, hogy felteszek vizet egy bio leveskockával (Müllerben lehet venni, tömény zöldség egy kis zsíradékkal és no tartosítószer és ízfokozó!). Közben egyforma nagy darabokra vágom a hagymát, beledobom a forrásban lévő lébe és főzöm kb. 10 percig. Szétturmixolom és ha kell liszttel kicsit besűrítem. Sózom ha kell, borssal ízesítem és kész. Pirított kenyérkockákkal tálalom. Ha nem akarod a végén leturmixolni, akkor karikákra vágod vagy ízlés szerinti darabokra. Ennyi:-)

    VálaszTörlés
  2. Szerintem a sütőben is készülő abban lehet más, hogy teljesen más állagot vesz fel a hagyma, kicsit karamellizálódik is és a vaj is jót tesz neki. A francia hagymalevesnek rengeteg fajtája van, én például még a tojásosat is szeretném kipróbálni. Most már biztosan bátran fogok kísérletezni. Koszi a tippet :-)

    VálaszTörlés