2011. december 5., hétfő

Trendi játék vagy hagyományos???

A tévét bekapcsolni annyit is jelent a mai világban, mint rászabadítani a reklám nevű vadállatot a gyerekeinkre.
Hiszen lehet – e ellenállni egy újabb csodababának, robotnak vagy autónak, ha azt milliós költségvetésű marketingfegyverekkel küldik a harcba?
Nagyon hosszú ideig mi is így működtünk. Reklám indul, gyerek hipnózis alatt és már ismételte is: AKAROM, AKAROM.

Az akaromból néha könyörgök lett és sírás hatalmas krokodilkönnyekkel. Ilyenkor az ember azt modja, na jó, ha megtehetem, megveszem. Örüljön neki, ha erre vágyik. És máris szegényebbek vagyunk 30-50 euróval. Az igazi probléma viszont az, hogy a gyerek általában csak addig marad az új játék bűvöletében, ameddig nem lát egy újabb fantasztikusat a tévében, oviban, újságban.

A saját szemszögömből a játékokat csak játék és fejlesztő játék kategóriákba sorolom. A csak játék kategória számomra egy maci, baba, autó ( igen, lányok vagyunk és szeretjük az autókat is). Viszont ha jól megválasztjuk őket, lehet nevelő és fejlesztő szerepük is a gyerek életében.
Egy baba erősítheti az anyaszerep, gondoskodás, óvás képességének fejlődését, kialakulását. Egy kutyus, maci segítségével a gyerekből lehet jobb gazdi, ha egyszer élő állatot kap majd.

Egyedül a harcias játékokkal nem vagyok kibékülve, mert szerintem fontosabb megtanulni a küzdést és vetélkedést mint magát az értelmetlen harcot. Az előbbiekre pedig a társas játékok a legalkalmasabbak, amelyek segítségével a gyerek megtanulhatja, hogy nem csak az övé egy bizonyos játék, szabályok szerint játszunk. Van hogy nyer, van hogy veszít és mindegyik helyzetet meg kell tanulnia kezelni. Nem belenyugodni, hanem kezelni és tanulni belőle.

Minden olyan fejlesztő játékot is szeretünk, amely elgondolkodtat, kreativitást és egy kis agytornát igényel.

Az elmúlt napokban egy újságárusnál vettem 2,40 euróért egy egyszerű „ KI NEVET A VÉGÉN -  ČLOVEČE“ ( nem tudom a magyar nevét, elnézést ) társasjátékot. Fel is avattuk rögtön, tíz percen belül szembesülhettem azzal, hogy Eszter gyorsan tanul és tökéletesen csal.
Ez a játék továbbra is aktív program lesz a rövid téli esték során. Meglátjuk, mi mindent tanít még meg a négy éves, türelmetlen, állandóan győzni akaró lányunknak.
Ez a játék egy tökéletes példa arra, hogy kevés pénzért is lehet jó játékot venni. Igaz, ehhez az időnkből is áldozni kell.


a bábozás még csak pár percig köti le a kisasszonyt


1 megjegyzés:

  1. Ennek az irásodnak kifejezetten nagyon örülök. Végre kifejthetem a véleményemet erről olyas valakinek akivel egyetértek :) Köszi,már ezért megérte belépnem :)
    Szóval a trendi fejlesztő játéktól kivagyok borulva. Ami mellé csak ugy leülteted a gyereket és énekel,játszik,zenél,és még kitudja mit csinál.Meg bekapcsolod a jó kis meséket,beszerzel dvd lejátszót h lekösd és te meg tedd amit akarsz. mennyi de mennyi ilyen anyukát ismerek,és a fejem fáj tőlük. meg a szivem is,mert nem szánka rá az időt hogy leüljön és játszon a gyerekkel. Miközben ez lenne a dolga ha már 3évet otthon van vele GYESen,na meg persze utána is rákéne szánni az időt. Én imádok olvasni a kicsinek,különböző módon szineket,számokat,betűket,tárgyakat tanitani neki.Játszani folyton folyvást. Hiszen te adod meg neki az alapokat mint érzelmileg,mint intellektuálisan. Én énekelek,mondókázok. van 1-2 amit a maga sajátos nyelvhasználatával és mozdulataival velem együtt énekel,táncol :) és ez a szép benne. Büszke vagyok hogy én tanitom arra amit tud. És nagyobb korban is ugy gondolom fontos a közös játék. Legyen az kártya,szójáték,clovece :) malom,bábozás,bármi. Én is bábozok a kislányommal. 1,5 évesen érdekli,hozza a kis malackát és labdázni akar Vele,csakis a malackával,anya nem dobhatja a labadát :) Sok-sok egyszerű játék van,mint feljebbb is irtad ami fejleszti őt,baba,maci,kutyus,autó,épitő kocka játék,műanyag poharak :-) igen a koordinációt a koncentráció képességet fejleszti ,sokmindenre kihat. Az olvasás hihetetlenül fontos szerintem,képekkel való illusztrálás.
    Bocsi ha picit összeszedetlenek a gondolataim,de irtam ami jött :)

    VálaszTörlés